ציוד מכני הנדסי

תוכן עניינים

מה זה באגר

באגר – הכלי ההנדסי הכי קשוח באתר עבודות העפר שלכם!

כמות השימושים הפרקטיים לבאגר באתר בנייה, אתר עבודות עבר או כל אתר חפירה אחר, הופך את הבאגר של CASE, אחיו הגדול של המיני-באגר, לכלי שכל חברה לעבודות עבר או שמחזיקה צי של כלים מכניים הנדסיים, חייבת להחזיק.

הבאגר, או בעברית מחפר, הוא בבסיסו מכשיר חפירה רב עוצמה וכלי מכני הנדסי מתוחכם ומשוכלל, למרות הפשטות בתפקודיו הבסיסיים ובהרכבתו, אך לעתים הוא משמש להריסה או חציבה. תלוי במכשיר הפנאומטי המותקן בקצה הזרוע שלו.

ממה מורכב באגר

הבאגר – מחפר, מורכב בעיקרון מארבעה חלקים עיקריים:

  • פלטפורמת הנעה – פלטפורמת ההנעה של הבאגר – מחפר, דואגת להזין את הבאגר – מחפר ממקום למקום, לצורכי עבודה ולצרכי העמסת הבאגר על מוביל בדרך לשטח העבודה. הבאגר לרוב נע על זחלים גדולים ומאסיביים (כמו טנק) כדי לבסס עבירות גבוהה בשטח או על גלגלים במקומות בהם לא רוצים ליצור הטבעות של זחלים בשטח.

חשוב לציין שהבאגר לא אמור לנסוע מרחקים ארוכים אלא רק לנוע לצרכי עבודה בשטח. הבאת וסילוק הבאגר מאזור העבודה נעשית בעזרת העמסתו על מוביל המתאים לכך ושינועו בעזרת המוביל לאזור העבודה וממנו בגמר החפירה.

  • פלטפורמת צידוד או "פיבוט" – מעל הגלגלים או הזחלים מותקן משטח שמעליו מותקנת זרוע המחפר – באגר, מה שאחרי להנעת הזרוע בצידוד מלא 360 מעלות כדי שהמחפר יוכל לעבוד בכל צדיו. על משטח הצידוד תותקן גם יחידת ההנעה של המחפר – באגר וגם הקוקפיט, שהוא תא המפעיל של הבאגר, תא המפעיל נמצא בקו אחד עם הזרוע על פלטפורמת הצידוד.
  • זרוע המחפר – באגר – לרוב על באגר – מחפש, תותקן זרוע תלת מפרקית שבסופה נמצא כף חפירה בתורה כלשהי או אחד מעשרות אפשרויות לכלים פנאומטיים היכולים לשמש באתר הבניה או סלילת הכבישים. למשל: פטיש, מקדח, או צבת.

מפעיל הבאגר, היושב בקוקפיט שולט בזרוע בעזרת פרדים שונים השולחים לחץ שמן ל-3 בוכנות הידראוליות המותקנות על הזרוע. הזרוע היא ארוכה יחסית לכלים מכנים הנדסיים אחרים הטווח שלה גדול יחסית

הקוקפיט מותקן בקו אחד עם הזרוע, על מנת לייצר ראות מקסימלית ודיוק בעבודה: היכן שזרוע במחפר עובדת שם נמצא גם המפעיל בזווית זהה ובראות מקסימלית.

  • מנוע המחפר – באגר – יחידת ההנעה היא הלב הפועם של הבאגר. בעזרת מנוע מתוחכם ומערכת ויסות כוח, יכול הבאגר, להשתמש בכמות הכוח הנכונה לביצוע מטלה כזו או אחרת על מנת למקסם את השימוש באנרגיה.

לעתים מותקן כף דחפור נוספת בקדמת הבאגר על מנת לסלם עפר שנשר מהכף. את הזרוע הזו הבק-פיל (back fill)  נוכל יותר לראות על האח הקטן המיני-באגר או מיני מחפרון.

באגרים של CASE

חברת פריסבי (לשעבר קרסו) מייבאת לישראל את המחפרים – באגרים של החברה האמריקאית המפורסמת CASE – קייס. יצרן ותיק ואמין המייצר כלים מעולים ועמידים.

למשל מחפר CX370D שהוא מחפר במשקל 38 טון, משוכלל ומעודכן טכנולוגית טלמיקס, מצלמות אחור וצד, זרוע חפירה לעבודה קשה בשטח, סורג קדמי להגנה על המפעיל ושסתומי בטיחות וכמובן – הכנה לפטיש.

הבאגרים של קייס מסדרה D – בעלי מצבי עבודה שונים להתאמת הצרכים בשטח ולחיסכון בולט באנרגיה – דלק.

  1. מצב עבודה A – עבור עבודות פילוס, הרמה ועבודות מדויקות
  2. מצב עבודה H – לאיזון כוח / שימוש בדלק אידיאלי.
  3. מצב עבודה SP – תוספת מהירות וכח לרגעים בהם צריך לתת אקסטרה כוח ותפוקה מרבית.

הכל מווסת על ידי מערכת הגדלת כח אוטומטית – auto power boost שמגדליה את הכוח ההידראולי שבתאם למה שהמפעיל צריך בשטח

לבאגר למכירה הנ"ל יש מחזורי עבודה מהירים והוא מציג יעילות עבודה עם 5(!) בקרות לחיסכון באנרגיה ודלק, תוך שמירה על פליטת מזהמים מינימלית.

עוד תכונה חשובה בבאגרים המוצעים למכירה של CASE הוא איכות תא המפעיל המציע:

  • מגן קדמי עם ראות מקסימלית
  • הגנת ראש ברמה 2 מאושרת
  • מבנה מחוזק של תא מפעיל
  • מצלמות ראות לאחורי הכלי ההנדסי הכבד ומצלמות צד
  • תצוגת לד ענקית עם מבט רציף
  • שדה ראייה מעולה
  • טיפול חכם בקירור ובגזי פליטה.
  • גישה פשוטה לבנה העילי דרך מדרגות מוצקות ורחבות. לוחות למניעת החלקה ומעקות

וכמובן מערך שירות וחלפים מקוריים מהיבואן פריסבי, העוזרים לכם לשמר כל שעת עבודה בשטח ולא להתלות בפתרונות לא יציבים ורשמיים.

מידע נוסף על באגרים של קייס

אז כשאתם מחפשים באגר – מחפר, רציני, כזה שגם עובד בעומסים גבוהים אבל גם חוסך לכם באנרגיה – לכו על CASE קייס!

מתקשרים עכשיו 5245* ומקבלים שירות מעולה מאיש מכירות מומחה בתחומו!

לקבלת הצעה משתלמת השאירו פרטים:​