ציוד מכני הנדסי

תוכן עניינים

מה זה שופל

השופלים הם הכלים הכי יעילים באתר הבניה או במחצבה או באתר בניית הכבישים בכל העולם.

ובין השופלים מובילים הכלים המכניים הנדסיים של חברת קייס CASE האמריקאית ביבוא של חברת פריסבי (קרסו לשעבר).

למעשה השופל הוא יחידת הנעה חזקה ביותר, על פלטפורמה של גלגלים גדולים ביותר (לרוב) עם כף גדולה ורחבה ביותר.

ישנם שופלים בגדלים שונים לשימושים שונים משופלים ענקיים (למשל קייס 2G921 או ה-2G821 של קייס) המשמשים ככלי העמסה עיקרי במחצבות ואתרי בנייה ענקיים ועד השופלים מהסדרות הקטנות יותר היכולים לשמש גם להאכלה וסידור באלות חציר במשקים ורפתות. רק בשביל שתבינו, שופל גדול יכול להגיע לגובה של מעט 4 מטר ולמשקל של כ- 30 טון על מנת לספק כוח ודחף לחומרים או לעצמים שעליו לגרור או לדחוף.

לשופל שמות רבים: מעמיס קדמי, מעמיס אופני, יעה אופני ועוד. שמו נגזר מפעילות ההעמסה עליה מופקד השופל, ששמו המקורי בא מהשפה הגרמנית. באנגלית השתנה שמו ל-LOADER, מלשון העמסה. הכף של שופל גדול יכולה להכיל מעל 2 מטר מעוקב של עפר, חול או כל חומר גלם אחר.

שופל מורכב למעשה משלוש מערכות עיקריות.

יחידת הכח – מנוע השופל הוא זה שקובע כמה כוח יהיה לכלי המכני ההנדסי הזה. ככל שהמנוע יהיה יותר גדול, לשופל תהיה יותר גמישות להפעיל כוח בגרירה או בהרמה בכף של חומרי גלם במשקל גבוה יותר. יחידת הכוח אחראית ליחידת ההנעה – ברוב המקרים 4 גלגלים גדולים, למרות שיש גם שופלים על זחלים ועל יחידת ההעמסה – הזרוע והכף. הכוח של היחידה נמדד בכוחות סוס.

ה-921G של קייס האמריקאית הוא כלי מכני הנדסי מרשים. השופל הזה מרכז 255 כוחות סוס ובנוי להעביר ולהעמיס חומרי גלם ממקום למקום, מחול ועד סלעי ענק. הוא מחובר לממסרת יעילה במיוחד ולסרנים מיוחדים לשופלים עם נעילה מלאה כל זה על מנת ליצר שופל שעובד ביעילות גבוהה וחוסך במשאבים לחברה ולבעלי הכלי ההנדסי המורכב הזה.

יחידת ההרמה – הזרוע והכף המותקנת בקצה שלה, הן המרכיבות את יחידת ההרמה ונותנות למעמיס את היכול לשנע חומרי גלם באתרי בניה ולהזיז סלעים במחצבות ולגרור באלות ממקום למקום באתרי בניית כבישים וכו'. ניתן להתקין כפות שונות בנפחים שונים. לשופלים של קייס CASE יש מערכת ריתום מהירה להחלפת אביזרים יעילה בשטח.

כל השליטה ביחידת ההרמה נעשית על ידי יחידות הידראוליות מתקדמות המופעלות בלחץ שמן על ידי בקרים שונים על ידי המפעיל השופל שיושב בקוקפיט הממוזג.

יחידת ההרמה נמדדת במהירות ובדיוק התפעול שלה וכמובן בנפח התכולה שלה..

מכאן אנחנו לוקחים את הנתונים המפורסמים של שופל קייס CASE G921.

  • התכולה של הכף היא בין 1.7-2.1 מטר מעוקב של חומרים, תלוי בסוג הכף והיא יכולה להניע מטען במשקל של עד קרוב ל-4 טון.
  • בגלל יחידת כוח יעילה במיוחד זמן ההרמה עם מטען הוא 6.3 שניות בלבד וזמן השפיכה הוא 1.2 שניות בלבד. הכל בשביל היעילות במרחב העבודה.

יחידת ההנעה – קל, הגלגלים. אבל לא בדיוק. לפני הגלגלים יש לנו תמסורת (גיר) מיוחד ומותאם לעבודת השופל שפותחה ב-CASE ואת הסרנים המותאמים לעבודה קשה ומאומצת HEAVY DUTY.

למה צריך להתאים סרנים לעבודת השופל?

כמה דוגמאות:

סרנים של שופל הם גדולים יותר ונוחים יותר לשירות בשופלים של קייס-CASE, והם תוכננו לתמוך בצמיגים גדולים L5 או בצמיגים מלאים. מה מקבלים מזה? שחיקת צמיגים נמוכה בעד 30% וחסכון בדלק וגם זמן ארוך יותר בין השבתת הכלי למטרות תחזוקה.

נעילת דיפרנציאל מלאה (100%) – תורמת לכך לא צריך להפעיל חיכוך להפחתה של החלקה ואז הצמיגים נשחקים. צמיגיים של שופל, כידוע זה דבר יקר. במצב נעילה מלאה, מצד שני, חשוב להעביר כמה שיותר כח מיחידת ההנעה לגלגלים כדי לנצל את מלוא כח המנוע

 

למה צריך ממסרת (גיר) מותאם לשופל?

בגלל מצבים של חיסכון – ECO שבו הממסרת מחליפה הילוכים בסל"ד נמוך וגם גלל שלשופל הנ"ל יש מצב זחילה שמתנתק את המצמד בצורה חכמה.

כעת נציין עוד שני חלקים חשובים שתורמים לעבודת השופל ובעיקר לנוחות עבודתו של המפעיל בשופלים של קייב-CASE מבית פריסבי (קרסו לשעבר).

קוביית קירור – אחראית להמשך התפקוד של השופל באתר הבנייה או סלילה הכבישים או המחצבה. קוביית קירור מורכבת ברדיאטורים רבים ומבטיחה זרימה קבועה של אוויר צח מכל פאות הקובייה כדי לשמור על טמפרטורת עבודה אידיאלית לנוזל הקירור.

הקובייה בשופלים של קייס מותקנת בחלקו האחורי של הכלי ההנדסי על מנת להפריד אותו, ככל הניתן, מאבק ועפר. ניתן להתאים את הסבכות החיצוניות לפי אופי העבודה. זכרו זאת כשאתם מזמינים שופל של קייס.

תא המפעיל – קוקפיט

את השופל נוהג ומתפעל – מפעיל. האדם שיושב שעות על גבי שעות על גבי "המפלצת". עבורו קייס-CASE תכננה את תא השופל עם הראות הטובה ביותר, עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר ועם ההגנה המרבית.

איך עושים את זה?

ראות – מקסימלית על ידי שמשה קדמית גדולה, מראות קמורות מאחור (עם הפשרת אדים) ותאורה נרחבת וחזקה לעבודה בשעות ללא אור. מפעיל השופל צריך לראות לאן הוא נוסע ומה הוא מעמיס!

הגנה על המפעיל – התא מוגן מרעשים חיצוניים, הוא ממוזג ומסונן לרמה של 99% מכלל החלקיקים והגישה אליו קלה בעליה לשופל ובירידה ממנו. המושב מותאם נגד רעידות בזמן עבודת השופל (זוכרים 255 כוחות סוס) וכל ההפעלה נעשית בתכנון ארגונומי אמריקאי מתקדם המותאם להפעלת שופל ונותנת פידבק למפעיל השופל לגבי מהירות תפעול וכח.

ויש גם פינוקים בתא מפעיל השופל:

ארגז קירור חשמלי למזון ושתיה והמון אזורי אחסון לכל מה שצריך.

מי שצריך שופל וחושב שהוא יכול להסתפק בפחות חוטא למפעיל שלו, לחשבון הדלק והתחזוקה שלו ובעיקר לאיכות העבודה.

מה אנחנו מציעים 

פריסבי מציעה לכם לבוא ולבדוק את השופלים הקטנים או הגדולים של חברת קייס CASE האמריקאית שעובדת בכל העולם, אותם תוכלו לראות בכל רחבי ישראל ובכל התחומים.

מתקשרים היום 5245* ונהנים משפול אמין ואיכותי ושירות תיקונים וחלפים מקוריים מבית פריסבי.

לקבלת הצעה משתלמת השאירו פרטים:​