ציוד מכני הנדסי

תוכן עניינים

מה זו נפת חול ומה תפקיד נפת החול באתר הבניה

ניפוי היא מילה נרדפת למילה סינון ונפת חול למעשה היא מסננת חול ענקית באתר הבניה, שמטרתה להוציא תוצרים מ"הפסולת" שיוצאת משטח הנחפר באתר הבניה או מהמחצבים הנכרים ממחצבה. במלים אחרות הנפה היא למעשה הדרך "למחזר" ולהוציא כסף מ"פסולת" ולא לזרוק שום דבר בעל שימוש מאתר הבניה או מהמחצבה.

בישראל החברה המובילה ליבוא נפות חול היא חברת פריסבי (לשעבר קרסו) שמייבאת לישראל את נפות החול האיכותיות והעמידות של חברת פאוארסקרין – Powerscreen.

איך נפה מנפה חול?

ניפוי חול נעשה בסוג של ניפוי שנקרא "ניפוי זוויתי". ניפוי חול זה נעשה על ידי  דק רוטט בזווית ואת יעילות וכמות הסינון קובעים על ידי הטיה ושינוי הזווית של הדקים.

נפת החול גורמת בעזרת המנוע שלה לוויברציות סיבוביות, שלמעשה מקפיצות, מנערות ומרימות את חומר הגלם או "הפסולת" ועוזרות להפריד את החומרים השונים אחד מהשני. מהירות הוויברציה והזווית קובעות את תנועת וכמות התוצרים על הזרועות השונות שעליהן מצאים המסועים.

הסינון הראשוני נעשה להפריד חומרים קשים על מנת שלא ישחקו את היחידה שכותשת את הסלעים או גושי החול. אחריה השלב הזה החומרים מסוננים לגדלים שונים לזרועות המסוע השונות ומשם למשאיות או לערמות באתר הבניה ולשימושים השונים.

מה המרכיבים העיקריים של נפת חול?

ישנן נפות חול שונות אבל אנו נסביר על המרכיבים בעזרת סדרת ה-Chieftain של פאוארסקרין – Powerscreen.

יחידת כוח – המנוע של הנפה. הלב נמצא לרוב במרכז הנפה, כדי לשמור עליו מוגן מפגיעות. תפקיד המנוע הוא לספק כוח ליחידות הסינון והשינוע של הנפה. המנוע הוא מנוע בערה שמספק כ-130 כוחות סוס. המנוע של נפות החול מסדרת צ'יפטיין בנוי לעבודה מאומצת קשוחה והוא חסכוני כי לא תמיד בשטח אפשר לספק 330 ליטר להמשך עבודה.

יחידת ההנעה – לנפת החול לרוב יהיו זחלים קטנים יחסית, כדי לאפשר לנפה להתנייד למרחקים קצרים באתר הבנייה או במחצבה. את המרחקים הגדולים עושה נפת החול על גב משאית בתנועה מאתר לאתר ולאחסון במידת הצורך.

ההופר – מקום המפגש הראשוני של נפת החול עם חומר הגלם שהוצא מהמחצבה או מאתר הבנייה. לכאן מזינים בעזרת שופלים או מחפרונים של חברת קייס את חומרי הגלם על הרשת שתפקידה למנוע כניסת גורמים חריגים מאוד לתהליך הסינון. ניתן להתאים רשתות שונות לתהליכי סינון תוצרים שונים מעל ההופר.

המסועים – מכאן מתחיל תהליך הסינון להיות מעניין. על גבי מסועים עם חגורות רחבות אנו מסננים את הגלם לתוצרים שונים לפי גדלים. יותר מסועים? יותר אפשרויות סינון ויצירת ערמות שונות של תוצרים!

מה הגודל של נפת חול?

נפת חול מסדרת צ'יפטיין של פאוארסקרין היא ציוד מכני הנדסי גדול מאוד וכבד. משקלה של נפת החול הזו מגיע למעל 30 טון. במצב פתוח אורכה מעל 19 מטר ורוחבה מעל 18 מטר. לכן העובדה שההקמה וההכנה המהירה שלה לאחר פריקה מההובלה היא הפתעה גמורה ללקוחות של פאוארסקרין, המתנסים בנפת החול הזו לראשונה. זמן קצר מתובלה לעבודה!

 למה לרכוש נפת חול מתוצרת פאוארסקרין?

אחת החוזקות של נפות החול של פאוארסקרין היא היבואנית פריסבי, שהיא חלק מרשת נרחבת של עוד כ-120 דילרים בינלאומיים שתפקידם לדאוג לשירות מעולה, ייעוץ טכני מקצועי וחלקי חילוף מקוריים וזמינים על מנת להשאיר את נפת החול שלכם תקינה ועובדת בשטח כדי לא לאבד אפילו יום עבודה אחד.

חוזקה נוספת היא העמידות של נפות החול של Powerscreen. כפי שציינו, נפת חול רוטטת רוב הזמן ולכן אפילו הברגים שלה הם ברגים מיוחדים, הנקראים בגרי האק (HUK), בעלי נעילה מיוחדת ועמידות בוויברציות החזקות ולא ישברו בשום מצב.

הטכנולוגיה המתקדמת של פאוארסקרין מגיעה גם לאתר הבנייה והמחצבה. נכון ניפוי חול הוא עסק קשוח אבל בחלק מהנפות המתקדמות שלנו יש אפשרות לנתר את פעולות הנפה למטרות מעקב ותחזוקה על גבי אפליקציה.

נפה מחזיקה, למרות עבודה מאומצת בשטח ובעזרת תחזוקה נכונה, הרבה מאוד שנים. תוסיפו לזה תחזוקה בשטח וחיסכון בדלק ויש לכם מכונת עבודה מושלמת  – נפת חול אמינה וחזקה!

סיכום

מחפשים נפת חול חדשה או משומשת? צריכים ייעוץ מקצועי בנושא? התקשרו עכשיו לפריסבי ב-5245* ואנחנו נעזור לכם לבחור את הדגם הכון במחיר הנכון למשימה הנכונה!

לקבלת הצעה משתלמת השאירו פרטים:​