תוכן עניינים

מחפרון – הכלי שעושה הכל- מכל כיוון

מה זה מחפרון? זה טרקטור? זה שופל? זה מיני באגר? איזה ציוד מכני הנדסי בדיוק הוא?

אז בואו נעשה סדר.

המחפרון הקלאסי ,שנקרא עם מעמיס דו – כפי (או באנגלית backhoe loader) הוא אחד הכלים הכי ורסטיליים באתר הבנייה, בסלילת כבישים, בתחזוקה שוטפת של המתחם העירוני, באתר ההריסה ואפילו במשק החקלאי. עם יעה קדמי (כף) וזרוע חפירה קטנה בחלקו האחורי. גודלו הקומפקטי, יחסית, לשופלים או באגרים גדולים, נותן לו יכולת תמרון מעולה לצד יכולתו לנוע על כבישים מבלי לפגוע בהם מאידך ועם עלויות צמיגים סבירה מאידך.

קצת היסטוריה על המחפרון של CASE. באתר החברה האמריקאית מצוין בפירוש שהמחפרון התעשייתי הראשון הומצא בשנת 1957 ונקרא מודל 320.  אותו מחפרון היה שילוב בין טרקטור למעמיס – שופל. המחפרון של קייס (CASE) חגג ב-1982 יום הולדת 25 בחשיפת מודל 580D. שקרוב שלו הוא המחפרון מהדגם החדש המוביל SV580 אצל היבואן הישראלי פריסבי (קרסו מוטורוס בשמו הקודם)

 

כפי שציינו, המחפרון הוא בין כלאיים נהדר שהחלקים העיקריים בו הם: טרקטור, יעה קדמי ומחפר אחורי.

הטרקטור של המחפרון

 תפקידו ליצר שליטה וניידות לכלי העבודה המותקנים על המחפרון. הוא תחנת הכוח לנקודות הכוח ההידראוליות (PTO). לפעמים בהינתן הצורך, המחפר האחורי מוסר ומותקן במקומו וו גרירה, לגרירה של עגלות חומרי בניין או הספקה לחיות משק וכו'.

רוב המחפרונים מצוידים בתא מפעיל מפנק, ממוזג ואטום לרעש. כל זה, על מנת לספק שעות עבודה ארוכות. הכיסא מסתובב לשני צדי המחפרון על מנת לספק שליטה מלאה ביעה הקדמי ובמחפר האחורי.

על יחידת הטרקטור מותקנות גם זרועות הידראוליות לייצוב. בזמן חפירה על ידי המחפר האחורי, לרוב, המפעיל ייצב את המחפרון על הזרועות לעבודה סטטית ויציבה.

היעה הקדמי

העבודה עם היעה היא, כמעט תמיד, עבודה בתנועה של העמסה (כמו מעמיס אופני – שופל) כלפי גורם מכיל כמו משאית, דוחס אשפה, מכולה או נפת קרקע. עליו ניתן להתקין כף עמוקה, כף חצויה או מזלג והוא בנוי לעבודות עפר, חצץ, חול והעמסתם. על היעה הקדמית שולטות לרוב 4 זרועות הידראוליות.

בעזרת ערכת ריתום מהיר ניתן להחליף את הכף הקדמית במספר רב של מכשירים

  • מטאטא אוטומטי – מברשת קשה מסתובבת המשמשת לרוב לניקוי כבישים ודרכים משברים, אבנים ולכלוך. לרוב השימוש יהיה באתרי בניית כבישים ועוד.
  • מנוף – זרוע אליה מחובר כבל ו-וו המאפשרים נשיאת משאות כבדים ממקום למקום.
  • כף דחפור – כף שסועה בעלת הטיה של זווית

המחפר האחורי

לרוב במחפרון הזרוע האחורית היא תלת מפרקית ומוגדרת כזרוע חפירה עליה מותקנת כף חפירה קטנה. על המערכת ההידראולית האחורית ניתן גם להתקין מספר אביזרים נוספים המגוונים את טווח העבודה של המחפרון הידני:

  • מדחס קרקע – לדחיסת הקרקע – תיחוח.
  • צבת – אמצעי תפיסה והרמה לתפיסת עצמים גדולים וכבדים
  • מקדח – קידוח וחפירת בורות.
  • פטיש הידראולי – שבירת אספלט ופירוק סלעים גדולים.

מחפרון CASE 580SV

המחפרון של קייס למכירה בישראל הוא כאמור הדגם SV580 והוא כלי מאוד מאוד חסכוני, ראשית בתפיסת העבודה שלו הוא מחליף שני כלים בשטח נתון ומאפשר לחסוך בכלים של ציוד מכני הנדסי בשטח. ושנית המערכות ההידראוליות של המחפרון המפורסם SV580, מאפשרים חסכון גדול בשימוש באנרגיה בזמן העבודה עם המחפרון, קרי חסכון בדלק.

  • תא המפעיל – בדגם המחפרון החדש המיובא על ידי פריסבי, תוכנן תא מפעיל המחפרון מחדש בצורה ארגונומית מהחוץ לפנים וכיום תא מפעיל המחפרון מרווח יותר, עם יותר מרווח תמרון ויותר "פינוקים". רמת הבידוד מרעש שודרגה והוא תא שקט יותר. הראות שופרה ואפילו המושב הוחלף למושב איכותי ונוח לעבודה מאומצת וארוכה. למערכות הוספה יכולת בלוטות', פורטים של USB ומערכות נגד גניבה חדשות.
  • המנוע החדש מסדרת SV – המנוע החזק בקטגוריה. מציע חסכון עצום בדלק לצד הפחתה של פליטות מזהמים בהתאם לתקנים. מצב ECV לחיסכון נוסף של עד 10% בצריכה
  • תמסורת יעילה – חדש! מתג F_N_R לשינוי כיוון קל ומהיר. מערכת הידראולית משופרת עם בקרים לשליטה מלאה ומהירה
  • תאורת לד בהירה ונוחה לעבודה מלאה גם אחרי השקיעה במחפרון קייס שלכם
  • תחזוקה פשוטה ונגישה – גישה למנוע בצד אחד ואפס תחזקה לאחר טיפול לפי מפרט יצרן, לצד חיסכון משמועתי בפעולות לתחזוקה. למנוע יש הגנת ניתוק כשהמערכת חשה עלייה חדה מידי בשימוש בתמסורת או במנוע, כדי למנוע תקלות חמורות

לסיכום

המחפרון שאנחנו מציעים למכירה הוא המוביל בשוק מבחינת פרמטרים של חיסכון, עוצמה, תחזוקה יעילה ונוחות מפעיל. הקייס 580SV הוא מחפרון מעולה ואנחנו מזמינים אתכם לנסיעת מבחן, כדי להרגיש את כל היתרונות שהוא מעמיד.

התקשרו עכשיו לפריסבי ציוד מכני הנדסי 5245* ותיהנו מתנאי מימון מצוינים למתאימים.

 

לקבלת הצעה משתלמת השאירו פרטים:​